Maximaal genieten

13 september 2018 - Koh Samui, Thailand

Na een toch nog lange rit van Khao Sok national park naar Koh Samui, zijn we via minivan-veerboot-minivan op zondagavond aangekomen in ons resort voor de aankomende vier nachten: Secret Garden Beach Resort op Koh Samui.

Een eiland gelegen in de golf van Thailand. We waren eerst van plan om twee eilanden te bezoeken. Echter omdat we toe waren aan een lege agenda en geen zin hadden om weer uren onderweg te zijn hebben wij ons beperkt tot één eiland.

Het resort hebben wij voor de verandering, zoals eerder al genoemd, niet via booking.com maar via Facebook geboekt. Op de pagina ‘Tips Thailand’ zagen wij vaker een reactie voorbij komen van ene John (de eigenaar) over dit resort.

Via Facebook Messenger zijn we met hem in contact gekomen en hebben 10% korting per nacht kunnen regelen, wat natuurlijk mooi meegenomen was.

Na een nacht in de jungle was het fijn om te kunnen douchen, ons geen zorgen hoeven te maken over mieren en even niet te hoeven reizen.

Leuk weetje: omdat het een Nederlandse  eigenaar betreft staan er bitterballen met mosterd op de menukaart!

Leuk weetje nr. 2: ze waren heerlijk :).

Op de eerste avond hebben wij voor de verandering bij een Italiaan gegeten in plaats van lokaal eten zoals de dagen daarvoor. Omdat dit restaurant ons zo goed is bevallen, hebben we hier op de laatste avond wederom gegeten. Iets wat we normaliter nooit doen!

De dag na aankomst hebben we genoten van het zwemmen in de zee en op de strandbedjes aan zee. Ondanks goed insmeren en in de schaduw liggen zijn we op de eerste dag toch verbrand.

De tweede en derde dag hebben wij ons prima vermaakt bij het zwembad (met uitzicht op zee/buureiland Koh Panghan).

De tweede avond hebben we op het resort gegeten, met prachtig uitzicht op de zee.

Op de derde avond zijn we naar het dorpje Fisherman’s village gelopen, deels via het strand en deels via een weg. Dit dorp is van origine een Chinees vissersdorpje. Tegenwoordig zijn hier veel leuke winkeltjes en restaurants te vinden. Hier hebben wij beide een Thaise curry met rijst op het strand gegeten. De één een groene curry en de ander een gele zodat we van elkaar konden proeven.

De dagen zijn hier omgevlogen, we hebben ontzettend genoten.

Donderdagochtend zouden we om 10.00 uur vliegen naar Chiang Mai.

Via de taxi app ‘Grab’ hebben we een taxi besteld die er binnen zes minuten was. Leuk om de taxi via de app te kunnen volgen zodat we precies op het juiste moment klaar stonden. Vanaf het resort was het slechts tien minuten rijden naar het vliegveld.

Op moment van schrijven zitten we te wachten tot we mogen boarden.

Het betreft een binnenlandse vlucht van een kleine twee uur welke ons van het zuiden naar het noorden van Thailand brengt.

De wereld is wederom klein, want ook hier kwam Marijn een oud studiegenoot tegen.

Heel toevallig allemaal.

Nu gaan we weer even genieten van deze mooie stad.

1. Sjoukje:
    13 september 2018
    Mooie belevenissen en wat een mooie wereld daar. Jullie genieten volop zie ik wel.
  2. AnnaMaryke:
    13 september 2018
    Mooi jullie op deze manier te volgen.
    Fijn te zien dat jullie zo genieten.
  3. AnnaMaryke:
    13 september 2018
    super mooi mooie omgeving mooie fotos geniet ervan